tirsdag den 8. april 2014

Der skal ikke så meget til

Hvor mange ting gør man i løbet af bare én dag? 

Kan man overhovedet tælle, hvor meget man gør i løbet af en bare én dag? 



Svaret er diffust, fordi spørgsmålet også er! 

Det, jeg i grunden gerne vil frem til, handler om evnen til at tage bare en lille smule af dagen ind i sjælen. Det, der ligger lige for. 

Du får her en række billeder, som udelukkende er blevet taget, fordi jeg netop blev en lille smule glad, da jeg så på det. Ikke store, meningsfyldte billeder med symbolik til øjet svømmer, men hverdagsglimt der måske også kunne gøre dig lidt glad.

Her goes...


Der var den dag, hvor jeg knækkede en valnød på en særlig heldig måde..


Den dag for ganske nylig, hvor mine børn og jeg havde været så geniale at medbringe en kurv (og ikke en grim plasticpose) på vores anemonejagt. (Man skulle holde lidt på sig selv for ikke også at medbringe en rød kyse og begynde at svinge kækt med kurven og spejde efter en ulv....)


Den dag, hvor jeg havde været på togt til Aarhus og havde fundet lige præcis de varer, jeg kunne ønske mig. De tre hvide pakker er forskellige oste, som min søn og jeg havde smagt os frem til ved ostehandleren. Gaven var til den lille fødselar fra storebroderen - som insisterede på at bære gaven i sin rygsæk turen igennem. 


Den dag, hvor jeg tegnede nogle tegninger, jeg bare i bund og grund godt kunne lide..




- og da jeg åbnede øjnene for, hvor smuk min aftente i grunden er. 

Glasset med hvidtjørn er snart tomt.

Det er godt, at den snart blomstrer igen...

2 kommentarer:

  1. Dejligt med ting, som man bare bliver glad for... Jeg tager også masser af den slags billeder... bare fordi... ;-) Mest af solen, det gør mig mega glad... ;-)
    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Man skal i grunden bare træde udenfor...så venter de bedste motiver og gode mavefornemmelser forude!

      Slet