fredag den 1. juni 2012

Hvad er der lige sket her.......?


Hvidtjørn
Næh! Min sæl om ikke der er sket ét og andet i nattens (aftenens) mulm og mørke....


Og det er der, kan jeg godt afsløre. 


Bloggen er den samme, som du hidtil har kendt til - men befriet fra den daglige trummerum, hvor et par pligtopfyldende billeder har fyldt fra tid til anden. Man kigger op over kanten af saftevandsglasset, om man så må sige.  


Jeg holder af at skrive - og jeg holder af at tage billeder. 
Jeg holder uendeligt meget af min lille have, og jeg holder af at inddrage min ældste dreng, Køkkenhjælper nr. 1, på 3½ år, i madlavningen. 
Kommende Køkkenhjælper nr. 2 er kun lige fyldt 1 år - så hun går indtil videre under betegnelsen Køkkenassistent nr. 1. Der er plads til oprykninger her i firmaet. 


Indlæggene vil komme dumpende som vinden og vejret tillader, med store og små finurligheder, opskrifter og overvejelser. 


Billedet i dag er, som skrevet, hvidtjørn. Det er lige nu, nu, nu at du kan se tjørnen blomstre i en overdådig sky af hvidt. Har du overskud og lysten, skulle du tage at tørre et par grene. Såvel blade som blomster er meget fine i te, både alene eller blandet med andre urter som eks. mynte, lavendel og lakridsrod. 



1 kommentar:

  1. Har også en kæmpe tjørn - men den er shocking pink :-) Har dog aldrig prøvet at indtage den......

    SvarSlet