onsdag den 14. marts 2012

14.3 Så gik....

...endnu en dag. 


Jeg ville ønske, at jeg kunne berette om den mest henrivende lille anretning, som (i tankerne) ramte tallerkenerne her til aften - eller om den fabelagtige gryderet, som smagte af mindst 3 michelinstjerner (i dagens anledning) - og som selvfølgelig bare lige var noget, jeg rystede ud af ærmet 47 minutter før spisetid....Men nej. Og nej. 
Endnu en Hverdag, med alt hvad sådan én indebærer, valgte at slå sig ned her hos os i dag, så vi fik rugbrødsmadder med pålæg og hjemmelavet tunsalat til aften. Når jeg nu vælger at dele denne alarmerende ligegyldige information med dig, så var det fordi, at der i bemeldte tunsalat indgik noget grønt, som alligevel gjorde denne onsdag aften til noget ganske særligt:
Lidt estragon, lidt persille og lidt purløg....fra haven!! De første, spæde skud har set dagens lys og beriget vores aftensmad. 
Passer persille, purløg og fransk estragon til en tunsalat?? Det er fuldstændigt ligegyldigt. Det er grønt, og det er forår.

3 kommentarer:

  1. Åh det lyder godt, jeg fik også skvalderkål på min æggemad i weekenden. Mums...

    SvarSlet
  2. De små ting kan nogle gange være de bedste :-)

    SvarSlet
  3. Absolut!!! Med risiko for at negle en cliché, så har Dan Türell da også udtalt, at han mest af alt holder af hverdagen - det kan være godt at notere sig :)

    SvarSlet