torsdag den 3. november 2011

3.11 Sandwich med pestomarineret kylling - fordi nogen (også) er faldet for fristelsen til at bage Verdens bedste brød...


Der er efterhånden ikke den madblogger (og andre..) med respekt for sig selv, der ikke har prøvet kræfter med det, der i folkemunde hedder "verdens bedste brød - no knead bread." 
Jeg så i går, at Klidmoster netop havde bagt det med held ... og det blev det sidste puf der skulle til, for at jeg også gav mig i kast med projektet - tak for det :)

Jeg havde det til gode - indtil i dag. Og ja, ligesom alle andre, vil jeg anbefale det på det varmeste!



Noget hæver derinde bag klædet...




Noget skal absolut ikke hæve længere, men er parat til at sættes fri. Tid til at se nyt land, forcere hævekurvens grænser og bevæge sig over mod et nyt stadie, en ny identitet.




Den stolte bager var næsten parat til at knibe en enkelt tåre ved synet af brødet, der tittede frem i det øjeblik, låget kom af, og vejrtrækningen atter kunne blive lidt mere normal.



Stegt kylling, vendt med løvstikkepesto
Parmesan
Skalotteløg og tomater
Mayonnaise

Brødet var vel groft, men det var helt bevidst. Det er god latin at bage efter princippet 1/3 groft og 2/3 hvidt mel. Jeg brugte 1/2-1/2 i stedet for. Smagen gik frem for store lufthuller - men jeg kan godt fristes at at prøve den helt lyse model..snart..

8 kommentarer:

  1. Tak for mad vil jeg bare lige sige! Vi har fået en fantastisk suppe - der var lige præcis 31 ingredienser i - kender du den ;-)
    Knus

    SvarSlet
  2. Mums, sikke en lækker sandwich :-)

    Dit brød blev meget flot - er det bagt i Römertopf?

    Jeg planlægger også at bage det igen snart - med en del mere grovmel i. Tak for det tip ;-)

    SvarSlet
  3. Karen Iben:
    - OM jeg gør!! Nu er I hermed højt ærede medlemmer af den snævre loge af madentusiaster, der har givet sig i kast med denne ret... Emblem og badge følger snart med posten :o)

    Malou:
    Tak tak :)
    Ja, det er bagt i en Römertopf - og endnu et brød er på vej i dag :)

    SvarSlet
  4. Hvor ser det fint ud!! Nyt ønske på min ønskeseddel er nu tilføjet :-))

    SvarSlet
  5. For sent :) Men en smagsprøve kan jeg godt pakke ind!!!

    SvarSlet
  6. Hej Nina

    Faldt over din madblog i en sen aftentime, da jeg søgte på no knead bread. Hvor er den (altså bloggen) flot! Fedt, at du gør det - ved selv hvor omfattende et sådan projekt går hen og bliver. Du er også blevet virkelig god til at anrette:-) Glæder mig til følge den i nærmeste fremtid.

    Venlig hilsen

    Anne Sofie (grønlænderen fra Testrup)

    SvarSlet
  7. Kære Anne Sofie
    Se, det var en overraskelse :)

    Mange tak for de rosende ord; det glæder mig, at du vil følge lidt med her på bloggen!
    Bedste hilsner fra Nina

    SvarSlet
  8. det er bare skønt - jeg har netop et som står og hæver i mens jeg skal til barnedåb...

    SvarSlet