tirsdag den 25. oktober 2011

25.10 Madpandekager og noget om en elefant ved navn Sonja

Vi skal ret langt tilbage i denne blogs historik - helt tilbage til det tidspunkt, hvor jeg fandt ramsløg i skoven og lavede madpandekager med dem...(der må klikkes her, hvis man er nysgerrig..)


Ikke helt så yndigt billede som det, der blev taget tilbage i maj. 


Madpandekagerne er denne gang uden ramsløg, men med oregano, persille og purløg fra haven.
Pandekager, der fik lov til at indvie min nye pandekagepande... Intet mindre. 






Jeg fik i virkeligheden den, der er et nummer større, men panden er i jern og tung som et ondt år (ikke helt så slemt som støbejern, men tæt på). Siden jeg elsker at vende pandekager i luften, blev mine håndled og jeg ret hurtigt enige om, at panden nok så sej ud, men at damemodellen et par cm mindre i diameter nok var den mest hensigtsmæssige!


Den lille pande var en bonusgave fra mine svigerforældre - udelukkende købt på grund af dens størrelse! Jeg har netop gjort den klar til brug, og forventer at spejle et æg som indvielse én af de næste dage - bare for at se hviden løbe ud til kanterne og gøre spejlægget helt fint. A la en blinispande.


Nå...er du nysgerrig? Hvad er det for noget med en elefant ved navn Sonja? 






Måske har du læst bogen, og så er du udmærket klar over, hvad jeg fabler om. Hvis ikke - ja, så har du en god oplevelse til gode! Der er ikke tale om en kogebog, og siden jeg kun er nået til side 105 kan jeg ikke afsløre for meget. Blot vil jeg gerne slå fast, at jeg sjældent har befundet mig i så godt selskab som det, jeg møder i denne bog som læser. Deriblandt altså en elefant ved navn Sonja, en nu afdød meget vred ung mand med ordene "Never Again" skrevet på ryggen, samt altså hovedpersonen, den 100-årige Allan Karlsson. Morbid humor rammer nok meget godt. 

Og så ikke mere snak....jeg er ved at bikse Mad-stafetten sammen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar