mandag den 17. oktober 2011

17.10 Flere huller

Det griber om sig. Når først man drages, så kan de være at finde allevegne!!!! 


Hullerne, altså. 


Jeg har før begivet mig ud af den sti, der fører til et hul i vores have. Nu sker det igen. Denne gang uden alt for mange sten indblandet, ja rent faktisk er sten bandlyst denne gang. 
Det handler om højbede. 








Når man nu alligevel er i gang med at gøre haven klar til efteråret med gravning og alt det dér, hvorfor så ikke lige tilføje endnu en mulighed for lidt større produktion af grønt? 
Det føles nærmest lidt tarveligt med to bede, når nu man hellere så, at der var 31. Så er man da et skridt mere i den rigtige retning med en tilføjelse, som fører beholdningen op på hele 3 stk....




Jeg vil i øvrigt gerne have lov til at prale på vegne af vores rare nabo Jørgen: dette er Aroma - og hele indholdet i denne store spand er vores! Meget betænksomt af ham, netop som vi var ved at nå bunden i vores egen beholdning. De skal nydes, hver eneste én. 
- Og så har jeg i øvrigt skelet lidt til hans imponerende kvædetræ.. æblekvæder, tror jeg det er...og har også fået en løs aftale i stand om at få nogle over hækken.....






  Aftensmaden bød på ovnbagt laks. 
Drysset med citronskal, sesam og oregano fra haven. Serveret til kartofler, salat og hjemmelavet Hollandaise-nærved og næsten-ægte sauce..

2 kommentarer:

  1. Aroma er et fantastisk godt spise-æble - har selv et træ i haven ;-) Genial til rå æblekage!!!!
    Kh Lærke

    SvarSlet
  2. ....hvilket vi fik som dessert i går aftes!!!!! :o)

    SvarSlet