fredag den 5. august 2011

5.8 Håndbog for..

Jeg var på biblioteket i går.
Ved et tilfælde kom jeg til at tænke på en bog, som jeg ikke har haft i hænderne i mange, mange, mange år. Jeg fik fat en hjælpsom bibliotekar, som straks vidste, hvad jeg talte om - og det siger noget om bibliotekarers imponerende hjernevirksomhed.



TADAAA!!
Nå? Hvem af Jer genkender denne bog?


Jeg var helt tosset med den som barn, og ved en kort gennemlæsning af den, kan jeg godt se hvorfor: Den er helt igennem lige så afskyelig som en bog af denne kaliber bør være. Og det fænger hos børn på et vist alderstrin.
Det siger måske også meget om mig, at det, som jeg var allermest interesseret i, var....ja, opskrifterne. Det er også derfor, at den godt må komme på visit her. Sammen med  min køkkenhjælper må vi se at lave et par af opskrifterne sammen. 
Det er først nu, at jeg som voksen har læst bag på bogen - og det gør den ikke mindre morsom - en form for anmeldelser kan man vist kalde dem:
"Gid der havde været sådan en bog, dengang jeg begyndte" Edith Mudderskov (pensioneret heks)
"Bogen er fuld af nyttige tips og i høj grad de penge værd, som jeg fik for at anmelde den". Stella Stankelben (Kritiker)

Nå. Nu til den alvorligere del af foretagendet:





- En del af aftensmaden; sauterede sukkerærter, tomater, løg, hvidløg. Simpelt, simpelt.

2 kommentarer:

  1. Den heksebog elskede jeg også :-D OG JEG HAR DEN I BOGREOLEN NU.... købt på bogudsalg på biblioteket ;-)

    Kh Lærke

    SvarSlet
  2. Oh... der er nogle, der er heldige :) Om man så forstår, hvorfor det omtalte bibliotek ville af med den...

    SvarSlet