tirsdag den 2. august 2011

2.8 Madpakketid


Køkkenhjælper nr.1 havde første dag i børnehave i dag. 
Så er man som forældre pr. definition rørt ved tanken om, at ens pode nu har nået dette skelsættende punkt i livet.
Jeg har desuden glædet mig, helt vildt, til at smøre den første madpakke.

Før du begynder at belære mig om, at dét nok skal få en ende, og at livet de næste 13-15 år kommer til at være én lang madpakke-smøring, så vil jeg skynde mig at tilføje, at det ved jeg skam godt.
Derfor kan man alligevel godt syntes om det. Og da i særdeleshed denne aller første madpakke.

- Jeg er nød til at tilføje, at jeg kun nåede halvvejs inde i denne madpakke-smøre-proces, da jeg konkluderede, at vejen frem må være et arsenal af små beholdere i køleskabet med skåret ost, vaskede frugter, skårne grøntsager og lignene.....i hvert fald, så man et par dage i træk kan køre lidt på autopilot!

5 kommentarer:

  1. Ja ja Nina. Du nævner, at du nok skal blive træt af at smøre madpakker.
    Jeg forudser, at det varer rigtig længe, inden du når dertil, for lige nu er jeg blevet rykket - skal vi sige - omkring 20 år tilbage i tiden, hvor du en dag pludseligt sagde, at du gerne selv ville smøre din madpakke fremover (vel at mærke fordi du havde sådan en lyst til det)

    SvarSlet
  2. Jeg synes nu også det er vildt overdrevet med de madpakker, der er så slemme at lave... Oftest ønsker barnet de selv samme ting og så bliver rutinen jo hurtigt indøvet ;-)

    Jeg investerede i en Labtop Lunchbox og det letter også processen betydeligt ;-) (fås f.eks. hos helsebarn.dk)

    Man kan vel egentlig også komme bønnespirer i en madkasse ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg tror at du har ret i den antagelse :) Det med madpakker har godt nok altid stået for mig som noget helt særligt. Også når man skulle på ferie. Hvilket det stadigvæk gør. Såeh.. jeg nupper nok 20 år mere med begejstring for madpakken!

    Lærke:
    - Jeg forsøgte at kigge nærmere på fænomenet Labtop Lunchbox, men computeren ville ikke som jeg, så det har jeg til gode - det lyder meget spændende!!
    og så må jeg sige, at jeg næsten ikke håber, at det bliver to flade med spegepølse de næste 13 år......han må gerne ønske lidt variation for min skyld :) :)

    SvarSlet
  4. Prøv at kigge under helsebarn.dk ...

    Jamen man kan godt variere i et turnusprogram ;-)

    SvarSlet
  5. Forsøgte i går men det var selve computeren, der drillede. I dag er der ingen problemer. Kun prisen ;0)Har lige investeret i en drikkedunk uden alle de sundhedsskadelige stoffer, og når jeg er kommet mig over dén pris, kommer vi også til madkassen.

    SvarSlet