tirsdag den 17. maj 2011

17.5 De første surdejsbrød samt kalkunlår i øl..




Så er der gang i surdejen for alvor. Disse brød er bagt på hvede-, majs- og grahamsmel og var klar til aftensmaden.



Jeg havde to hjælpere (2½ år og 6 uger) med mig i køkkenet til at klare aftensmaden, så der blev produceret mad i den helt store stil (og ja, hun var sikret, så hun ikke kunne rulle ud!):
  • Salat med æble, tomat, persille, hvidløg, rapsolie, flagesalt, æblecidereddike og kværnet peber
  • Kalkunlår stegt i ovnen med øl, enebær, estragon*, citronskal, honning, peber og salt - lagt ovenpå gulerødder og løg
  • Surdejsbrødene
* Tørret estragon fra de forrige dage..


 - Marinaden, som kødet kom til at ligge i




- Den tørrede estragon

3 kommentarer:

  1. Må jeg ikke flytte ind hos dig, Nina??? Mums, hvor I spiser godt ... gid jeg selv havde evner og lyst til den slags ;-)

    SvarSlet
  2. Ih, det kan du tro! Men hvad så med de dage, hvor der står øllebrød eller "udefinerbar gryderet" på menuen?! Man må jo tage hele pakken med :0)

    SvarSlet
  3. Jeg elsker øllebrød - så den kan du ikke true med ;-)

    SvarSlet